Skip to content

Unghiul mort

December 21, 2016

Conceptul de unghi mort poate fi utilizat în definirea unei categorii care să conțină fapte de neglijare a unor factori de influenţă, omisiunile, ideile fixe, înţepenirea în proiect, rutina, rezistenţa la schimbare, lipsa de creativitate în general, managementul surprins de evoluţia realităţilor (în timp ce managementul nu le vede pentru că le-a plasat sau i-au fost plasate în unghiul mort, evenimentele se succed prea repede, evenimente despre care, managerul nu este informat în timp util sau nu știe să interpreteze indicatorii primiți și să reacționeze adecvat). Unghiul mort are entropie mare și informație redusă, adică este un rezultat al ignoranței asupra unui anumit fenomen, sistem sau proces la un anumit moment. Rezultă că el poate fi redus prin reducerea entropiei (transformând-o în informație), adică, prin sporirea cunoștințelor, instruire, punere în rețea, restructurare organizațională și managerială (BPR), ITC etc. Tratând unghiul mort se introduc noi soluții în marketing, în politicile şi strategiile individuale şi ale autorităţilor, în încurajarea intermodalităţii transporturilor, în dezvoltarea şi promovarea mobilităţii durabile și chiar în educarea cererii din piață.

Advertisements

From → Mgmt & Org

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: