Skip to content

O saptamana de izolare informationala

August 10, 2014

Cine spune ca izolarea informationala este benefica, ori nu stie despre ce este vorba, ori aceasta este starea lui de fapt. Recent, am petrecut o scurta vacanta intr-o zona exotica, intr-o izolare totala. Placerile vacantei n-au compensat inconvenientele izolarii informationale, daca luam in considerare ca am fost decuplat de stiri, n-am participat la o intalnire organizata de persoane agreabile din Universitatea Politehnica, n-am onorat invitatia principalului operator de transport public urban de a participa la seminarul referitor la un proiect european, nu mi-am citit posta electronica, nu mi-am citit publicatiile in format electronic sosite in acest timp (ceea ce se poate rezolva), n-am raspuns unui prieten care mi-a solicitat parerea asupra unui articol pe care doreste sa-l publice in format electronic (ceea ce se poate interpreta in fel si chip, dar se poate rezolva, desi cu intarziere), nu mi-am vizitat retelele sociale, n-am mai scris pe blog, mi-am intrerupt proiectul de a-mi urca unele lucrari pe retele precum ResearchGate sau similare (ramane de stabilit), n-am scris 1-2 rezumate de propuneri de lucrari pentru zilele academice ASTR 2014 (pentru care, scadenta este deja critica) etc. Pentru omul civilizat exista un fel de lege a conservarii energiei in care energia totala insumeaza energia fizica si cea intelectuala, aceasta din urma avand un puternic continut informational. Cu cat munca este mai sofisticata si implica mai multa gandire, creste ponderea energiei informationale, ceea ce face ca decuplarea de sursele acesteia sa duca la un impact devastator daca se intampla pe termen lung. Poate ca in acest sens trebuie revizuit si sistemul punitiv: pentru un talhar, se cuvine izolarea fizica; pentru un cercetator, izolarea informationala. Adica, unul trebuie trimis in ocna, iar celalat in Bora Bora; ghici cine si unde!

From → Swirls

Leave a Comment

Leave a Reply

