Skip to content

Aglomerația, o încălcare a demnității umane

June 20, 2014

Aglomerația de orice fel, fie că este vorba de congestia traficului în transportul de călători și de mărfuri, așteptarea la rând în fața unui funcționar public aflat în spatele unui ghișeu, aglomerația și așteptarea la cozi pentru cumpărături în magazine, reprezintă cazuri de încălcare a demnității umane, de insultă la adresa cetățeanului, în măsura în care nu sunt făcute toate eforturile necesare și posibile pentru atenuarea efectelor acestora. De exemplu, dacă din cinci ghișee funcționează doar două, în fața cărora clienții așteaptă la două rânduri uriașe, iar celelalte trei ghișee sunt închise pentru că personalul de servire respectiv mai zăbovește în jurul unor cafele, avem un caz de încălcare a demnității umane, de insultare a cetățenilor care așteaptă la cele două cozi. Dacă însă, toate ghișeele sunt deschise și totuși, sunt cozi de așteptare în timp ce personalul de servire își face datoria la toate cele cinci ghișee, aceasta nu este o încălcare a demnității cetățenilor care se află în cozile de așteptare pentru că sunt depuse toate eforturile în limitele resurselor disponibile pentru a oferi un serviciu de bună calitate. Aglomerația atentează la dreptul cetățeanului de a dispune de spațiul său minimal de intimitate. Congestia în trafic, dacă ne referim doar la cetățean, sporește riscurile de accidente prin nervozitatea șoferilor și configurația traficului congestionat. Timpul pierdut în zonele congestionate are o anumită valoare care uneori este exprimabilă clar în pierderi financiare. În orice situație se poate face ceva pentru creșterea suportabilității efectelor congestiei de către clienții care așteaptă la rând, tratându-i ca pe oricare clienți care cumpără marfa. Ca să nu mai vorbim de cetățenii care stau la rând ca să-și plătească taxele și impozitele; în fond, aceștia așteaptă la rând ca să dea bani și nu ca să ia. Când un client potențial vizitează o firmă este invitat în sala de protocol și este tratat cu o cafea și alte asemenea. Prin comparație, cetățenii din fața ghișeelor funcționarilor publici sau călătorii din transportul public sunt clienți fermi. Cu atât mai mult respect trebuie tratați aceștia din urmă, cel puțin prin eforturi de reducere a congestiei și creșterea suportabilității în fața efectelor acesteia. Simple gesturi de bunăvoință pot avea un efect reconfortant și psihologic important asupra clienților care așteaptă la rând. De exemplu, li se poate oferi cu titlu gratuit un pahar cu apă sau un scăunel pentru cei suferinzi, ceai, cafea, sucuri, corectarea ușoară a machiajului doamnelor, refacerea lustrului pantofilor, ziare etc.

Advertisements
Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: